Kurulum & Lisanslama Merkezi
Bilgi - Ansys Lisans Bağlantısı ve Zaman Aşımına Genel Bakış
Authored by Erdoğan Gökbulut November 25th, 2024 321 views 0 likes KB2828840
Açıklama
Lisans Bağlantı Kesme Zaman Aşımı süresi, Lisans sunucusunun bağlantısı kesilen istemcilerin lisanslarını diğer kullanıcılar tarafından kullanılabilmeleri için otomatik olarak check-in yapmak üzere kodlandığı süredir. Bu değer Lisans Yöneticisine kodlanmıştır ve Ansys sürümüne göre değişir:
- 2023 R2 ve Öncesi - 2 saat (kalp atışı aralıkları nedeniyle etkin olarak ~2-2,5 saat)
- 2024 R1 & R2 - 3 dakika (evet, 2 saatten 3 dakikaya düştü)
-
2025R2 ve Sonrası - TBD
"Bekleme Zaman Aşımı" vs "Lisans Bağlantı Kesme Zaman Aşımı"
Idle Timeout ve License Disconnect Timeout ve iki ayrı özellik. Idle Timeout özelliği etkinleştirildiğinde, kullanıcı tarafından açık olan ancak kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılmayan Ansys istemcileri tarafından kullanılan lisansları otomatik olarak check-in yapar, böylece bu lisanslar diğer kullanıcılar tarafından kullanılabilir hale getirilebilir. - Daha fazla bilgi için NASIL YAPILIR - Ansys Idle Timeout Özelliğini Etkinleştirme bölümüne bakın.
İlgili Önemli Makaleler
Önemli Terimler
- Kalp Atışı - Yaklaşık her 5-10 dakikada bir (sabit kodlanmış ve ayarlanamaz), istemci yazılımı, lisansı rezerve ettiğinden emin olmak için sunucuya kontrol sinyali gönderir. Bu, "Hâlâ buradayım, lisansımı başkasına vermeyin" demek gibidir. Eğer istemci lisans sunucusuna ulaşamazsa, bağlantısı kesilmiş kabul edilir ve 60 dakika boyunca her 5-10 dakikada bir yeniden denemeye çalışır ve bu geri sayım süresi boyunca her 5-10 dakikada bir hata mesajı görüntüler. Bu geri sayımın sonunda, yazılım yalnızca okuma moduna alınır. Daha fazla bilgi edinin -Bilgi - Ansys lisans sunucusuna bağlantınız kesildiğinde ne olur?
- Reserved License - aktif olarak teslim alınmış ve bir müşteri tarafından kullanılmakta olan bir lisans.
- Serbest Bırakılan Lisans - çıkışı yapılabilecek/rezerv edilebilecek bir lisans. İstemci yazılımı zarif bir şekilde kapandığında veya bir lisansa ihtiyaç duymayı bıraktığında, o zaman üzerinde bulunan rezervasyonu serbest bırakarak tekrar kontrol edilecektir. İstemci uygulaması çökerse veya lisans sunucusuyla bağlantısını kaybederse, bu rezervasyon Lisans Zaman Aşımı Süresinden sonra lisans sunucusu tarafından otomatik olarak serbest bırakılacaktır.
- Stuck License - bir yazılım hatası nedeniyle istemcinin Lisans Bağlantısı Kesme Zaman Aşımı süresi boyunca bağlantısı kesildikten sonra bile kalıcı olarak ayrılmış durumda kalan lisans.
-
Abandoned/Ghost Licenses - Bağlantısı kesilen ve daha sonra yeni bir "istemci kimliği" altında yeniden bağlanan bir istemci tarafından rezerve edilen ve sonuç olarak yeni bir lisansı kontrol eden ve önceki lisans rezervasyonunu kullanmayan bir lisansı tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bu, fazladan, istenmeyen lisansların tüketilmesine neden olur. Orijinal rezervasyon, Lisans Bağlantısı Kesme Zaman Aşımı Süresinden sonra serbest bırakılacaktır. Bu, FlexNet kodundaki bir hatadan kaynaklanır ve birkaç senaryoda ortaya çıkabilir:
- Bir istemci bağlantısını keser ve Ethernet'ten WiFi'ye geçmek gibi yeni bir ağ adaptörü üzerinden yeniden bağlanır.
- Bir istemci, ofis ağından ev ağına VPN kullanarak geçtikten sonra bağlantısını keser ve yeniden bağlanır.
- Bir istemci VPN kullanıyorken bağlantısı kesilir ve ardından yeniden bağlanır. Bu durum bile yeni bir istemci kimliği oluşturur.
Not: Bu hatanın 2025R1'de çözülmesi planlanmaktadır.