Kurulum & Lisanslama Merkezi
Hata - Borrow Edilen Lisansı İade Edemiyorum
Authored by Erdoğan Gökbulut February 28th, 2024 652 views 0 likes KB2421096
Hata
Ödünç alınan bir lisansı iade edemiyorsunuz. Ansys ödünç alma aracı askıda kalıyor veya donuyor..
Açıklama/Neden
Bu tür bir senaryo genellikle bir lisansı ödünç alırken veya iade ederken istemci ile sunucu arasında iletişim hatası nedeniyle oluşur. Ansys ödünç alma özelliği, VPN bağlantıları veya zayıf Wi-Fi bağlantıları gibi yavaş veya yüksek gecikmeli bağlantılara duyarlıdır. Ayrıca, birçok lisansa sahipseniz bu daha olasıdır, çünkü sunucudan bu bilgileri almak daha uzun sürer (~1-2 dakika) ve bu da bir bağlantı sorunu oluşma olasılığını artırır. Mümkünse, istemci lisansları ödünç alırken ve iade ederken lisans sunucusuyla aynı yerel ağda olmalıdır.
Bu ayrıca, lisansın ödünç alındığı bağlantıdan farklı bir bağlantıda lisansı iade etmeye çalışırken de oluşabilir (Örnek: VPN üzerinden lisansı ödünç alırsınız, ancak ofiste iken geri iade edersiniz). Ödünç alınan lisansların bir özelliği, bunların bilgisayarınızın ağ adaptörlerine bağlı olmasıdır. Örneğin, ofiste ethernet üzerinden bağlı bir dizüstü bilgisayarda lisansı ödünç alırsanız ve daha sonra Wi-Fi üzerinden veya VPN'e bağlı olarak geri iade etmeye çalışırsanız, adaptörler Ansys / FlexLM tarafından nasıl göründüklerinde değişir ve bu da sorunlara neden olabilir.
Çözüm
- İlk olarak, Lisans Yöneticisi Bağlantısını Doğrulama/Test Etme
- Ardından, yeni ve farklı bir lisans türünü ödünç almayı deneyin.
- Ardından, tüm lisansları iade edin.
- Eğer bu işe yaramazsa, tüm ödünç alınmış lisansları zorla sıfırlayabilirsiniz.
-
İstemci makinesinde (Windows):
- Lisansı ödünç alan kullanıcı olarak oturum açın.
- Başlat menüsünde "Kayıt Düzenleyici" arayın ve uygulamayı açın.
- Kayıt Düzenleyicisi'nde aşağıdaki kayıt defteri anahtarına/dosyasına gidin:
- HKEY_CURRENT_USER\Software\FLEXlm License Manager\Borrow
- Sağ tıklayın ve yedek oluşturmak için Dışa Aktar'ı seçin.
- Bu kayıt defteri anahtarını/dosyasını silin.
- Kayıt Düzenleyici'ni kapatın.
- Ödünç alınan lisansın gittiğini doğrulamak için ANSYS Ödünç Alma Aracını yeniden çalıştırın..
-
Lisans Sunucusu'nda (Windows):
- Lisans Yöneticisi hizmetini durdurun.
- Yoluna gidin: C:\ProgramData\FNP\Flexlm\
- Dosya Gezgini'nde anysborrow adlı dosyayı ansysborrow.old olarak yeniden adlandırın.
- Lisans Yöneticisi hizmetini başlatın.
-
İstemci makinesinde (Windows):