Kurulum & Lisanslama Merkezi
Hata - CFX-Pre ve CFD-Post Uygulamalarında Siyah Ekran
Bu makaleden, CFX-Pre ve CFD-Post programlarında karşılaşılan siyah ekran hatasının nasıl çözüleceğine dair bilgi ve ipuçları edineceksiniz.
Authored by Erdoğan Gökbulut November 11th, 2024 659 views 0 likes KB2421097
Hata
Kullanıcı, Windows uzak masaüstü üzerinde çalışırken CFX-Pre ve CFD-Post'ta siyah ekranla karşılaşıyor.
Açıklama/Neden
Ansys 2019 R1 ve 2019 R2'de CFX-Pre ve CFD-Post'ta bir sorun mevcuttur. Bu sorun, bir bilgisayar veya Sanal Makine'nin Windows Uzak Masaüstü ile uzaktan bağlandığında ortaya çıkar. Not: Daha önceki sürümlerde benzer sorunlar rapor edilmemiştir.
İlgili Ansys KB Makalesi - https://support.ansys.com/AnsysCustomerPortal/en_us/Knowledge+Resources/Solutions/CFX/2061743
Çözüm
Bu soruna yönelik iki potansiyel çözüm bulunmaktadır. İlk çözüm en kolay uygulanabilendir.
Çözüm #1 - Update GPU Drivers
- En son sürüme sahip olduğunuzdan emin olmak için Nvidia GPU sürücülerini doğrudan Ansys'in yüklü olduğu makinede, doğrudan Nvidia web sitesinden güncelleyin.
Download The Official NVIDIA Drivers | NVIDIA
Not: Hangi GPU'ya sahip olduğunuzu belirlemek için Nvidia Kontrol panelini açın ve sol alttaki Sistem Bilgileri 'ne tıklayın.
Çözüm #2 - Environmental Variable
Uzaktan bağlandığınız bilgisayarda aşağıdaki sistem ortam değişkenini ayarlayın. Bu çözüm her durumda işe yaramaz.
QT_OPENGL=desktop
Çözüm #3 - Utilize nVIDIA's OpenGL RDP
Nvidia tarafından sağlanan "nvidiaopenglrdp.exe" uygulamasını edinin ve yeniden bağlandığınız bilgisayarda çalıştırın. Yine aynı Windows RDP istemcisini kullanacaksınız, ancak bu kullanım RDP üzerinden OpenGL desteğini etkinleştirir, bu da performansı artırabilir ve bu durumda bir sorunu çözer. Bu uygulamayı indirmek için kayıt olmanız gerekir.
- Download the application from - https://developer.nvidia.com/nvidia-opengl-rdp