Kurulum & Lisanslama Merkezi
Nasıl Yapılır - Sıkışmış/Rezerve/Terk edilmiş Lisansı Serbest Bırakma
Bu makalede, nasıl sıkışmış, rezerve edilmiş veya terk edilmiş bir lisansı serbest bırakabileceğinizi adım adım öğreneceksiniz.
Authored by Erdoğan Gökbulut April 9th, 2024 1125 views 0 likes KB2421207
Açıklama
Çözüldü
Lisans Yöneticisinin 2023R2 sürümü, sıkışmış ve terk edilmiş lisansların oluşmasına neden olan tasarım ve hataları iyileştirir ve düzeltir. İlgili sorunları çözmek için ilk adım olarak yükseltme yapmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Ayrılmış bir lisansı manuel olarak serbest bırakmanız gereken durumlar olabilir. Çoğu zaman bu, ağ bağlantısı sorunları veya nadir lisans sunucusu aksaklıkları nedeniyle lisansın takılması veya terk edilmesi durumunda gereklidir.
- Ayrılmış Lisans - bir müşteri tarafından aktif olarak kontrol edilen bir lisans.
- Serbest Bırakılan Lisans - Teslim alınmaya hazır bir lisans. İstemci yazılımı kapandığında veya bir lisansa ihtiyaç duymayı bıraktığında, üzerinde bulunan rezervasyonu serbest bırakarak tekrar teslim edilir. İstemci lisans sunucusuyla bağlantısını kaybederse, bu rezervasyon istemcinin ilk bağlantısının kesilmesinden ~2 - 2,5 saat sonra lisans sunucusu tarafından otomatik olarak serbest bırakılacaktır.
- Sıkışmış Lisans - istemcinin bağlantısı 2-2,5 saat boyunca kesildikten sonra bile bir yazılım hatası nedeniyle kalıcı olarak ayrılmış durumda kalan bir lisans.
-
Terk Edilmiş Lisans - Bağlantısı kesilen ve daha sonra yeni bir istemci kimliği altında yeniden bağlanan bir istemci tarafından rezerve edilen bir lisansı tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bu durum gerçekleştiğinde, müşteri önceki lisans rezervasyonuna devam edemez ve ek bir lisansı kontrol etmesi gerekir. (Orijinal rezervasyon ~2-2,5 saat sonra normal şekilde serbest bırakılacaktır). Bu duruma birkaç şey neden olabilir:
- Bir istemci Ethernet'ten WiFi'ye geçiş gibi yeni bir ağ bağdaştırıcısından yeniden bağlanır.
- Bir istemci, VPN kullanarak ofis ağından ev ağına geçtikten sonra yeniden bağlanır.
- Bir istemci VPN kullanıyorken bağlantısı kesilir ve yeniden bağlanır. Bu bile yeni bir istemci kimliği oluşturur.
İlgili - HATA - Ödünç alınan bir lisans iade edilemiyor
Çözüm
Seçenek 1 - İstemci Yazılımını Kapatın
Oldukça basit olmakla birlikte, rezerve edilmiş bir lisansı serbest bırakmanın en temel yolu, onu rezerve eden istemci yazılımını kapatmaktır. Ancak, bu yapılırken istemcinin lisans sunucusuna bağlı olması gerekir, aksi takdirde lisans hemen geri alınmaz.
Seçenek 2 - Lisans Zaman Aşımını Bekleyin
Lisansı ilk rezerve eden istemcinin bağlantısının kesildiğini ve lisansın takılı kalmadığını varsayarsak, varsayılan olarak, istemcinin ilk bağlantısının kesilmesinden iki saat sonra ~2 - 2,5 saat içinde otomatik olarak serbest bırakılacaktır. Bu senaryoda 2,5 saat sonra lisans hala rezerve edilmişse, lisans sıkışmış demektir ve başka bir yöntem kullanmanız gerekir.
Seçenek 3 - Ansys Lisans Yöneticisini Yeniden Başlatın
Tüm ayrılmış, takılmış veya terk edilmiş lisansları serbest bırakmak için en hızlı çözüm Ansys Lisans Yöneticisini yeniden başlatmaktır
Çok Kullanıcılı Ortamlar için Uyarı
Çok kullanıcılı bir ortamda sunucu yeniden başlatıldığında, tüm lisansların çıkış/rezervasyon durumu sunucuda sıfırlanacaktır. Yeniden başlatma sırasında yazılımı çalıştıran istemciler, bir sonraki kalp atışı aralıklarında (ürüne bağlı olarak ~5-10 dakika) bir lisansı tekrar teslim almayı deneyeceklerdir. Bu, tüm lisans rezervasyonlarının kaybolacağı ve bir kullanıcının potansiyel olarak "sıraya girebileceği" anlamına gelir.
En Kötü Durum Senaryosu:
Mühendis A uzun bir çözüm gerçekleştiriyor > lisans sunucusu yeniden başlatılıyor > 1 dakika sonra Mühendis B yazılımı açıyor ve Mühendis A ' nın kullandığı aynı lisansı çekiyor > 2 dakika sonra Mühendis A'nın yazılımı yazılımın kalp atışı aralığında (her ~5 dakikada bir) bir lisans almaya çalışıyor ancak alamıyor çünkü zaten Mühendis B tarafından rezerve edilmiş > Mühendis A'nın yazılımı yaklaşık 55 dakika çalışıyor (her ~5 dakikada bir lisans almaya çalışıyor) ta ki sonunda kapanıp çözüm durana kadar.
Not - Gerekirse kullanıcılar için lisansları bir seçenekler dosyası aracılığıyla ayırabilirsiniz, ancak bunun ayarlanması biraz daha fazla dikkat ve zaman gerektirir - NASIL YAPILIR - Kullanıcı Lisans Ayrıcalıklarını Seçenekler Dosyası ile Ayarlayın
Seçenek 4 - Komut Satırı ile FlexLM'den Manuel Olarak Increment Serbest Bırakma
Bilgi
2020 R2 ve öncesi sürümler için, lisans rezervasyonunun bulunduğu yere bağlı olarak hem Ansys Licensing Interconnect hem de FlexLM için talimatlar izlenmelidir.
- FlexLM aracılığıyla şu anda teslim edilen lisans incrementsini doğrulayın
- Lisans sunucusunda bir komut istemi açın
- Dizini lisanslama yardımcı programlarının bulunduğu klasöre değiştirin:
cd C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\Licensing\winx64
Halihazırda kontrol edilmiş incrementlar için lisans sunucusunu sorgulamak için lmstat 'ı kullanın:
lmutil.exe lmstat -a -c 1055@localhost
- Çıktı, sunucudaki tüm lisans incrementlarını ve bu lisans incrementlarının tüm kullanıcı çıkışlarını gösterecektir.
- Sıkışmış increment kaldırın
- Sıkışmış increment kaldırmak için lmremove komutunu kullanın:
lmutil.exe lmremove [-c license_file_list] feature user user_host display
Örnek:
Kullanıcımız Nick, ofis bilgisayarı olan DESKTOP-PC'de Ansys 2020 R2 kullanıyor. Ansys çöktü ve lisanslar hala lisans sunucusunda kontrol ediliyor.
Lisans sunucusu yöneticimiz lmstat komutunu çalıştırdığında, komuttan Nick'in yazılım çalışmazken "ansys" lisans incrementının teslim edildiğini gösteren aşağıdaki çıktıyı alır:
C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\licensing\winx64>lmutil.exe lmstat -a -c 1055@localhost
Users of ansys: (Total of 1 license issued; Total of 1 license in use)
"ansys" v9999.9999, vendor: ansyslmd, expiry: 28-feb-2022
floating license
Nick DESKTOP-PC DESKTOP-PC 5796 (v2021.0512) (WinDev2108Eval/1055 101), start Tue 10/12 8:43
Takılı kalan "ansys" incrementını kaldırmak için lisans yöneticisinin lmremove komutunu çalıştırması gerekir
lmutil.exe lmremove [-c license_file_list] feature user user_host display
Burada:
-
[-c license_file_list] kullanılacak lisans sunucusunu/dosyasını belirtir, bu durumda yerel sunucumuzdaki 1055 numaralı bağlantı noktası - 1055@localhost
-
özellik kaldırılacak lisans incrementıdır, bu durumda "ansys"
-
user etkilenen kullanıcının kullanıcı adıdır, bu durumda Nick
-
user_host etkilenen kullanıcının iş istasyonudur, bu durumda DESKTOP-PC (çıktıdaki ilk örnek)
- display kullanıcının çalıştığı ekrandır, tipik olarak iş istasyonu adıyla aynıdır, bu durumda DESKTOP-PC (çıktıdaki ikinci örnek)
Bu kullanıcının senaryosunda, yönetici lisans incrementını kaldırmak için aşağıdaki komutu çalıştıracaktır:
lmutil.exe lmremove -c 1055@localhost ansys Nick DESKTOP-PC DESKTOP-PC
lmremove komutu bir çıktı döndürmez, bu nedenle yöneticinin incrementın kaldırıldığını doğrulamak için lmstat 'ı tekrar çalıştırması gerekir.
Seçenek 5 - Ansys Licensing Interconnect'ten Komut Satırı ile Manuel Olarak increment Serbest Bırakma
Bilgi
2021 R1 ve sonraki istemci sürümlerinde, Ansys Lisanslama Ara Bağlantısı artık kullanılmaz, yalnızca FlexLM kullanılır. Bu senaryoda FlexLM için talimatlara bakın. 2020 R2 ve öncesi sürümler için, lisans rezervasyonunun nerede olduğuna bağlı olarak hem Ansys Licensing Interconnect hem de FlexLM için talimatlar izlenmelidir.
- Ansys Lisanslama Ara Bağlantısı'nda kontrol edilen incrementları doğrulayın
- Lisans sunucusunda bir komut istemi açın
- Dizini lisanslama yardımcı programlarının bulunduğu klasöre değiştirin:
cd C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\Licensing\winx64
- Licensing interconnect usage komutunu çalıştırın:
ansysli_util.exe -liusage
- Çıktı, lisanslama ara bağlantısında şu anda kontrol edilen tüm lisans incrementlarını gösterecektir.
- Takılı kalan incrementı kaldırın
- licensing interconnect remove komutunu çalıştırın:
ansysli_util.exe -liremove <[user]@[host][:pid]>
- burada <[user]@[host][:pid]> -liusage komutunun çıktısı olan bilgiye karşılık gelir
- ansysli_util.exe -liremove kaldırılan incrementları listeleyen bir çıktı döndürecektir
Örnek:
Kullanıcımız Nick, ofis bilgisayarı olan DESKTOP-PC'de Ansys 2020 R2 kullanıyor. Ansys çöktü ve lisanslar hala lisans sunucusunda kontrol ediliyor.
Lisans sunucusu yöneticimiz -liusage komutunu çalıştırdığında, komuttan Nick'in yazılım çalışmazken "ansys" lisans incrementının teslim edildiğini gösteren aşağıdaki çıktıyı alır:
C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\Licensing\winx64>ansysli_util.exe -liusage
USER@HOST:PID TIMESTAMP NAME USED VERSION APP SERVER
Nick@DESKTOP-PC:6172 2021/10/12 10:05:29 MECH_STRUCT 1 20.2 (2020.0507) MECH
Nick@DESKTOP-PC:6172 2021/10/12 10:05:29 ansys 1 20.2 (2020.0507) MECH 1055@172.29.64.81
USER@HOST:PID TIMESTAMP NAME USED VERSION APP SERVER
"ansys" lisans incrementını kaldırmak için, yönetici -liremove komutunu kullanarak kullanıcı, iş istasyonu ve İşlem Kimliği (PID) ile ilgili tüm çıkışları kaldıracaktır:
C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\Licensing\winx64>ansysli_util.exe -liremove Nick@DESKTOP-PC:6172
Komutu çalıştırdıktan sonra, yönetici çıktısı kaldırılan tüm incrementları gösterecektir:
C:\Program Files\ANSYS Inc\Shared Files\Licensing\winx64>ansysli_util.exe -liremove Nick@DESKTOP-PC:6172
The following jobs have been removed:
USER@HOST:PID TIMESTAMP NAME USED VERSION APP SERVER
Nick@DESKTOP-PC:6172 2021/10/12 10:05:29 MECH_STRUCT 1 20.2 (2020.0507) MECH
Nick@DESKTOP-PC:6172 2021/10/12 10:05:29 ansys 1 20.2 (2020.0507) MECH 1055@172.29.64.81
USER@HOST:PID TIMESTAMP NAME USED VERSION APP SERVER